Hevonen, jaloin, urhein, ylpein, rohkein ja taatusti uppiniskaisin ja raivostuttavin ihmisen koskaan kesyttämistä eläimistä. - Anne McCaffrey

Tämän päivän ratsastus uudella tallilla ei mennyt ihan niin kuin omassa mielessäni olin ajatellut. Tai noh... Oikeastaan tuo edellinen lause saattaa olla aivan puppua! Olen aiemmin käynyt kaksi kertaa toisella tallilla ja luulen, että minulla oli jo pääni sisällä jokin ennakkoluulo tämän päivän tallista. Ja kyseessä on ehdottomasti jokin omituinen tiedostamaton paha, joka ei ylety tiedostaviin osiini aivoissa. Miksi muuten en löydä juurikaan huonoa sanottavaa tämän päivän tallista, mutta silti olen sitä mieltä, että jokin mättäsi ja pahasti! Hö, tyhmä minä!

Tämän päivän tallilla ratsastus sujui ihan mukiinmenevästi ja oikeastaan ihan kivastikin. Siltikään, en ole yhtään niin hyvillä fiiliksillä, kuin aiemmin kotiutuessani heppailemasta. Tällä tallilla olisi paremmat puitteet ja todennäköisesti haluamani etenemismahdollisuudet. Ja SILTI minä olen menossa takaisin tallille, jossa tilat oli vähän sinne päin, kenttä pieni ja opetus keskitasoa. Ihmisen mieli on sellainen sokkelo, ettei sitä kannata lähteä sen kummemmin spekuloimaan. Tämän päivän tallille en todennäköisesti ikinä lähtisi yhtä iloisin ja reippain mielin, kun tälle toiselle, jossa on vain jollakin käsittämättömällä tavalla ihana fiilis olla. Heti huomenna tartun puhelimeen ja pirautan itselleni ratsastustunnin. Ratsastustunnin, josta kaiken rehkinnän keskellä nautin!

Tekisi mieli kertoa kaikille, millaiset fiilikset nämä kaksi tallia ovat nostaneet minussa esiin. Toisaalta... tuskinpa kovin monea kiinnostaisi. Äitini on mahtava esittämään kiinnostunutta, vaikkei hän oikeastaan tiedä tästä lajista tuon taivaallista. Avopuolisoni varmasti huokaisi helpotuksesta, kun soitin äitilleni jo automatkalla kotiin ja purin kaiken turhautumiseni hänelle. Äitini on mahtava, jaksaa kuunnella vaikka en jaksa oikeasti uskoa, että häntä kiinnostaisi tosissaan! Avopuolisonikin on ihana, hänellä vain ei ole äitini keskittymiskykyä.

Nyt olen kuitenkin reippailun jäljiltä meganälissäni. Hyvä ruoka, parempi mieli! Toivottavasti.